• Concept Rebranding
Bij Korte Keten Meetjesland draait alles om de passie voor lokaal, vers en kwalitatief voedsel. Hun missie is het verbinden van consumenten met de boeren uit onze eigen streek, het prachtige Meetjesland.
Om de aard van het ambachtelijke en kwalitatief merk te belichamen, hebben we een visuele identiteit voorgesteld die zowel een eigentijdse als frisse uitstraling heeft.
Met de komma als ons hoofdvisuele element, geven we een knipoog naar onze lokale en korte-keten lekkernijen. Het voegt niet alleen een speels accent toe, maar fungeert ook als een vriendelijke tekstballon die gesprekken op gang brengt en mensen samenbrengt.
In het Meetjesland draait alles om DING’N – de pure, lokale lekkernijen rechtstreeks van in de omgeving. Tijdens onze brainstorm kwamen we op het unieke idee om DING’N te gebruiken als centraal element.
Dit dialectwoord, geworteld in onze regio, geeft onze branding een treffend karakter. Onze DING’N vertellen het verhaal van onze streek. Geniet van de smaak van authenticiteit bij de Korte Keten Meetjesland.
We hebben een paar concepten voor social media posts ontwikkeld voor de Korte Keten. Met elke post wilden we niet alleen de ambachtelijke sfeer overbrengen, maar ook een glimlach op je gezicht toveren.
Voor dit project doken we in de wereld van regionale branding.
Dit is een krachtig instrument dat een regio helpt zichzelf te positioneren en promoten om een positieve en onderscheidende reputatie op te bouwen.